Marketing pentru servicii funerare

monumente funerare

Cum să faci cea mai bună reclamă pentru servicii funerare? Este un subiect care ia amploare. Nu e mai puțin adevărat că în ultima vreme totul se datorează presei online. O presă independentă și eliberată de orice opreliști, astfel că avem parte ce cele mai interesante știri despre business-ul de pompe funebre. Dar trebuie să observăm că parcă și imaginația antreprenorilor a devenit super debordantă.

Cei care se ocupă de serviciile funerare au tot mai multe idei și tot mai multe poante de împărtășit. Spre surprinderea noastră, trebuie să le mulțumim pentru descoperirea că iată, învățăm în permanență. De exemplu, niciun sicriu nu e destul de mic sau destul de mare ci depinde doar perspectiva cu care-l pezinți, cu care faci reclama să „agăți clienții”. Chiar așa, cum să ai mai mult succes pe piața de servicii funerare este subiectul textului de față!

servicii funerare americane

Reclamele funerare; guru și discipoli

Probabil puțini români își pot închipui că în SUA există un canal TV care difuzează doar reclame la pompe funebre. Acolo se difuzează reportaje despre cât de bine te poți simți într-un anume cimitir și câte și mai câte. Românii pătrunși de ortodoxie cu mare geutate ar putea să accepte că există așa ceva, probabil că doar arătându-le spoturi publicitare cu ingenioase servicii funerare le-ai mai zdruncina îndărătnicia.

Dan Katz este un mare mentor al reclamelor la cimitire, monumente funerare și servicii de incinerare. El inventează povești idilice despre cât de bine este să mori într-un anume azil. Sau cât de inteligent ai fi dacă ți-ai lăsa moștenirea funerară pe mâna unei anume agenții. Dan Katz a fost mai întâi (încă mai este) președinte și director de creație la „Los Angeles Advertising & Marketing Agency”. Așadar are ocupație într-o chestie profund americană. Ei bine, D.K. și-a deschis și un site de reclame la serviciile funerare, un loc unde poți conversa cu el, unde-i poți împărtăși experiențele și unde să-i spui (dacă ești antreprenor de pompe funebre) cum îți agăți tu clienții. Cum faci să vinzi mai multe sicrie, cum convingi familia îndurerată să comande la tine jerbe funerare, de unde iei piatra mai ieftină pentru monumentul funerar.

Marketing secretizat

Să nu vă închipuiți că discuțiile cu D.K. pot fi văzute și de alții! Nu, căci cum reușești tu să vinzi sicriele este o chestiune pe care o discuți doar cu el, cu președintele acestei companii de servicii funerare. Altfel, unde ar fi hazul, de unde și-ar mai culege el atâtea idei de marketing, de promotion online pentru evenimente funebre!? La fel ca televiziunile românești, care te invită că dacă ai văzut ceva sau ai aflat despre o știre să le trimiți un e-mail sau un sms. Așa mai culeg și ei informații, pe gratis și cu economie de personal.

Lumea de peste Ocean se vede treaba că este foarte diferită de a noastră. Cel puțin aici, în România, și nu avem știință că nici în Europa să fie altfel nu s-a întâmplat încă o astfel de ceremonie funerară. Asemenea ei mai puteti vedea nenumarate în New Orleans.

Scandal funebru cu servicii funerare

Revenind la marketingul serviciilor funerare, să vă reamintim că în urmă cu numai câțiva ani, o firmă producătoare de sicrie din Polonia a avut o idee teribilă. Ei s-au gândit că-și vor vinde produsele cu reclamă printre companiile funebre. Polonezii au realizat niște pictoriale sexy cu modele super-super așezate pe sicrie și au reușit să scandalizeze lumea catolică.

A fost indiferent că au vândut calendarele în scopuri caritabile, lumea a reacționat la modul cel mai pudic. Despre caz a scris chiar și presa românească, știrea fiind însă preluată de pe Daily Mail. Despre publicațiile românești… că doar nu era să trimită pe cineva în Polonia la documentare.

Iar în cazul în care nu v-ați scandalizat destul mai avem… De exemplu, puteți vedea ceva de genul manelelor în materie de dans și servicii funerare. De această dată în Ghana, nu în SUA…